Οι υπηρεσίες music streaming (Spotify, Rdio, Pandora, Beats κτλ) φαίνεται ότι δημιουργούν προβλήματα στις ψηφιακές πωλήσεις. Το iTunes κατέχει αυτή την στιγμή το 80% των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Για μια δεκαετία οι ψηφιακές πωλήσεις είχαν συνεχή ραγδαία άνοδο. Φέτος όμως παρατηρείται για πρώτη φορά μείωση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των LA Times, η Apple προσπαθεί να πιέσει τις δισκογραφικές εταιρείες και τους καλλιτέχνες, για αποκλειστικές κυκλοφορίες όπως έγινε με το τελευταίο album της Beyonce (το οποίο είχε τις πιο γρήγορες πωλήσεις στην ιστορία του iTunes). H Apple θέλει να δημιουργήσει ένα παράθυρο κυκλοφορίας ανάλογο με αυτό που υπάρχει για τις ταινίες. Να υπάρχει δηλαδή μια χρονική απόσταση από την στιγμή που κυκλοφορεί ένα album για download, μέχρι την στιγμή που θα κυκλοφορήσει στις music streaming υπηρεσίες.
Η μονοπωλιακή θέση της Apple στην αγορά της δίνει μεγαλύτερη δύναμη για να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο Jim Guerinot της Rebel Waltz Management – μανατζάρει καλλιτέχνες όπως οι No Doubt, Offspring κ.α. – αναφέρει ότι ποτέ δεν άκουσε κάποιον μέσα στην Apple να λέει ότι το streaming τους καταστρέφει. Θέλουν έξτρα αποκλειστικό υλικό – ακριβώς όπως οι εμπορικές αλυσίδες Best Buy, Wal-Mart και Target – για να τους επιτρέπει να διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό. Για να το πετύχουν αυτό γίνονται πολύ επιθετικοί.
Η Apple για να πετύχει τις αποκλειστικές συμφωνίες προβάλει την τεράστια επιτυχία που είχε το album της Beyonce. Όμως ταυτόχρονα παρατηρήθηκε και το φαινόμενο κάποιοι μεταπωλητές, όπως η Target και η Amazon, να αρνούνται να πουλήσουν το CD όταν αυτό κυκλοφόρησε κανονικά.
Πηγή: LA Times