Το 2005 η Id Software έκανε open source τον κώδικα του Quake 3. Σε αυτόν υπάρχει μία εκπληκτική function που υπολογίζει πολύ πιο γρήγορα, το αντίστροφο της τετραγωνικής ρίζας ενός αριθμού. Δηλαδή το απλό 1/sqrt(x) που θα έκανε ένας κοινός θνητός.
Στον κώδικα, εκμεταλλεύεται το πρότυπο αναπαράστασης αριθμών κινητής υποδιαστολής IEEE 754, κάνει bit shifting και χρησιμοποιεί την παράγωγο συνάρτησης. Δεν θα μπω στον κόπο να εξηγήσω… γιατί δεν μπορώ 🙂
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο να καταλάβετε ακριβώς τι κάνει.