Από το mathesis διοργανώνεται online μάθημα για εισαγωγή στην Java. Η παρακολούθηση είναι δωρεάν και έχει διάρκεια 5 εβδομάδες, ενώ απαιτεί προσπάθεια περίπου 60 ωρών. Ξεκινάει στις 17/2/2020.
Δεν προϋποθέτει προηγούμενη γνώση ή εμπειρία προγραμματισμού και καλύπτει εισαγωγικά στοιχεία της γλώσσας Java. Το μάθημα καλύπτει επίσης τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, τις δομές δεδομένων της γλώσσας, χρήση αρχείων και επικοινωνία με βάσεις δεδομένων, ενώ περιλαμβάνει πλήθος από παραδείγματα και ασκήσεις που λύνονται βήμα-βήμα.
Η παρακολούθηση του, περιλαμβάνει την εκπόνηση 2 εργασιών που παραδίδονται προς αξιολόγηση. Ο σπουδαστής που θα ολοκληρώσει το μάθημα αυτό θα είναι σε θέση να προγραμματίζει στη γλώσσα Java και να λύνει ενδιαφέροντα πρακτικά προβλήματα, όπως η ανάκτηση/αποθήκευση πληροφορίας σε βάσεις δεδομένων και η δημιουργία απλών παιχνιδιών.
Το μάθημα θα διδάσκει ο Γιάννης Κωστάρας.
Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή μπορείτε να πάτε εδώ.
To GeForce Now ήταν σε beta εδώ και καιρό. Είναι μια cloud υπηρεσία για gaming. Το παιχνίδι παίζει στον server και μπορείς να παίζεις, χωρίς να χρειάζεται να έχεις δυνατό hardware. Είναι αντίστοιχο με το Google Stadia.
Πλέον, η υπηρεσία είναι ανοιχτή για όλους επίσημα. Μπορεί να παίξει κανείς δωρεάν για μία ώρα, ενώ δεν υπάρχει περιορισμός στο να ξαναμπείς μετά την μία ώρα. Η κανονική συνδρομή (χωρίς περιορισμούς) θα είναι 5.5 euro τον μήνα (για 12μηνη εγγραφή), με τους 3 πρώτους να είναι δωρεάν. Αυτή είναι η προσφορά για περιορισμένο χρονικό διάστημα, για όσους εγγραφούν τώρα, σαν Founders membership. Για την συνέχεια δεν ανακοινώθηκε το κόστος.
Τα άσχημα νέα είναι ότι η υπηρεσία παίζει μόνο σε Windows, Mac OS και Android. Δεν υποστηρίζεται Linux και iOS. Και είναι περίεργο αυτό, αφού υποτίθεται έρχεται να καλύψει αυτούς που έχουν παλιό hardware. Και τι καλύτερο για το παλιό hardware από το να τρέχει Linux, μιας και είναι αδύνατο να τρέχει Windows. Ειδικά τώρα που τα Windows 7 ψόφησαν.
Δυστυχώς, δεν μπόρεσα να βρω κάποια αναφορά στο αν υπάρχει σχεδιασμός υποστήριξης για το μέλλον.
Το GeForce Now το είχα δοκιμάσει όταν ήταν σε beta, σε Mac OS. Αν έχεις καλή σύνδεση παίζει αρκετά καλά. Δεν κάνει για παιχνίδια όμως που θέλουν γρήγορες αντιδράσεις, όπως FPS games. Έπαιζα, για παράδειγμα, μια χαρά το NBA 2K, αλλά στο No Man’s Sky δεν μπορούσες να παίξεις (ειδικά στις αερομαχίες). Έστω και το ελάχιστο lag που έχει, είναι απαγορευτικό για τέτοια παιχνίδια. Αυτό όμως πριν πολύ καιρό. Ίσως τώρα να έχει βελτιωθεί η κατάσταση.
Στο τέλος του 2020 αναμένεται η νέα μεγάλη έκδοση της PHP. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 7.4.2 και αναμένεται η PHP 8.
Κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας έκδοσης θα είναι τα παρακάτω. (φυσικά είναι ακόμη σε ανάπτυξη, οπότε πολλά μπορούν να αλλάξουν)
Union Types: Μπορεί να δηλωθεί μια μεταβλητή σαν πολλαπλός τύπος. π.χ:
private int|float $number;
JIT (Just In Time) compiler: Αν και η PHP είναι interpreted γλώσσα, με τον JIT θα κάνει compile μέρη του κώδικα και θα τα κρατάει στην cache. Έτσι την επόμενη φορά θα τρέξει τα compiled κομμάτια. Με αυτόν τον τρόπο θα έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις στην ταχύτητα εκτέλεσης.
Static return type: Επιστροφή μιας μεθόδου σαν static object. π.χ.
class Test {
public function createFromWhatever($whatever): static {
return new static($whatever);
}
}
Weak Maps: Κάνει garbage collection σε objects που έχουν αναφορές μόνο στην cache, πράγμα που δεν μπορούσε να κάνει πριν.
::class on objects: Επιστρέφει το όνομα της κλάσης στην οποία ανήκει ένα αντικείμενο. π.χ:
$object = new stdClass;
var_dump($object::class); // "stdClass"
Create DateTime objects from interface: Μετατροπή των DateTime και DateTimeImmutable, από το ένα στο άλλο. π.χ:
DateTime::createFromInterface(DateTimeInterface $other);
DateTimeImmutable::createFromInterface(DateTimeInterface $other);
Consistent type errors for internal functions: Οι functions που γράφει ο χρήστης επιστρέφουν type error, όταν εισαχθεί λάθος τύπος δεδομένων. Οι εσωτερικές όμως επιστρέφουν ένα warning και null. Πλέον θα επιστρέφει type error και στις εσωτερικές. π.χ:
declare(strict_types=1);
var_dump(strlen(new stdClass));
// TypeError: strlen() expects parameter 1 to be string, object given
The @ operator no longer silences fatal errors: Με το @ έκρυβες τα fatal errors. Πλέον δεν θα γίνεται αυτό. Πρέπει να μπει το display_errors=Off στους production servers για να μην εμφανίζονται τα errors.
Πηγή: stitcher.io