H Rolls-Royce σχεδιάζει να κατασκευάσει μη επανδρωμένα φορτηγά πλοία. Στα γραφεία της, στο Alesund της Νορβηγίας, έχει ήδη εγκαταστήσει ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που προσομοιώνει την 360 μοιρών θέα από την γέφυρα ενός πλοίου. Με αυτόν τον τρόπο ένας… καπετάνιος της στεριάς θα χειρίζεται απομακρυσμένα το πλοίο που θα βρίσκεται στη θάλασσα.
Υποστηρίζεται, από την Rolls-Royce, ότι τα μη επανδρωμένα πλοία θα είναι ασφαλέστερα, φτηνότερα και λιγότερο ρυπογόνα. Μέσα σε μία δεκαετία σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τέτοια πλοία σε περιοχές όπως η Βαλτική Θάλασσα, ενώ στην εταιρεία πιστεύουν ότι ρυθμιστικά εμπόδια και ο σκεπτικισμός από την βιομηχανία και τα συνδικάτα για το κόστος και την ασφάλεια, θα κάνουν αργή την μετάβαση παγκόσμια.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή τη στιγμή χρηματοδοτεί με 3.5 εκατομμύρια ευρώ μελέτη με τίτλο “Ναυτικό μη επανδρωμένης πλοήγησης μέσω νοημοσύνης στα δίκτυα“. Οι ερευνητές ετοιμάζουν ένα πρωτότυπο για προσομοίωση θαλάσσιων δοκιμών για να αξιολογήσουν τα κόστη και τα οφέλη. Το έργο θα ολοκληρωθεί το επόμενο έτος.
Παρ’ όλα αυτά ναυτικές εταιρείες, ασφαλιστικές, μηχανικοί, συνδικάτα εργαζομένων και ρυθμιστικές αρχές, αμφισβητούν ότι τα μη επανδρωμένα πλοία θα είναι ασφαλή και οικονομικά στο άμεσο μέλλον.
Το πλήρωμα αυτή την στιγμή κοστίζει περίπου 3,300 δολάρια τη μέρα και είναι το 44% των συνολικών εξόδων που έχει ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο, σύμφωνα με την Moore Stephens LLP, λογιστική και συμβουλευτική εταιρεία στον χώρο της ναυτιλίας.
Η πιθανή εξοικονόμηση χρημάτων δεν δικαιολογεί τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για είναι τα μη επανδρωμένα πλοία ασφαλή, λέει ο Tor Svensen, στέλεχος της DNV GL, η μεγαλύτερη εταιρεία που δίνει πιστοποιητικά ασφάλειας. Η πρόβλεψη του είναι ότι ενώ η τεχνολογία είναι εφικτή, το κόστος της δεν επιτρέπει να την δούμε στο άμεσο μέλλον.
Η 12μελής Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων στο Λονδίνο, δεν έχει ακόμη αναπτύξει ενιαίες κατευθυντήριες γραμμές για τα μη επανδρωμένα πλοία. Ενώ αυτή την στιγμή θεωρούνται παράνομα με βάση τις διεθνείς συνθήκες που θέτουν το ελάχιστο απαιτούμενο πλήρωμα. Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου στόλου), δεν ασχολούνται καν με το θέμα ακόμη.
Ενώ και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (αντιπροσωπεύει περίπου 600.000 εργαζομένους) είναι επιφυλακτική. Ο Πρόεδρος της, Dave Heindel, λέει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει τα μάτια, τα αυτιά και τις διαδικασίες που έχει το προσωπικό. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι μία από τις πρώτες γραμμές άμυνας σε γεγονότα μηχανικών προβλημάτων και σε αναπάντεχες και ξαφνικές αλλαγές στις συνθήκες της θάλασσας. Οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τα μη επανδρωμένα πλοία θα είναι πολύ μεγάλοι.
Από την μεριά του ο Oskar Levander, αντιπρόεδρος της Rolls-Royce για την καινοτομία στον τομέα της ναυτικής μηχανικής και τεχνολογίας, λέει ότι η μετάβαση θα γίνει σταδιακά όσο οι υπολογιστές αυξάνουν τον ρόλο τους στην πλοήγηση και σε άλλες λειτουργίες. Φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου θα είναι πιθανά τα πρώτα που δεν θα έχουν πλήρωμα. Δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν επικίνδυνο φορτίο, όπως πετρέλαιο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα αργήσουν πολύ περισσότερο, λόγω του ότι η αντίληψη που έχει ο άνθρωπος είναι πολύ πιο ασφαλής.
Υποστηρίζεται επίσης ότι τα μη επανδρωμένα πλοία θα έχουν μικρότερο κίνδυνο από την πειρατεία, αφού δεν θα υπάρχουν άνθρωποι να κρατηθούν όμηροι. Από την άλλη όμως ανοίγει ο δρόμος για άλλου είδους πειρατεία, όπως το hacking στο οποίο η τεχνολογία πιθανά θα είναι ευάλωτη, την στιγμή που 100% ασφάλεια δεν γίνεται να υπάρξει.
Πηγή: Bloomberg
Μέσα σε 60 μέρες το αργότερο από την ημερομηνία της δημοσίευσης της απόφασης που βρίσκεται σε σχεδιασμό, θα πρέπει όλοι οι φορολογούμενοι να δηλώσουν κάποια διεύθυνση email.
Ο νόμος δεν καθορίζει αν η διεύθυνση θα πρέπει να ανήκει στον συγκεκριμένο φορολογούμενο ή θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιον συγγενή, γνωστό ή ίσως σε λογιστή, που θα έχει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Το μέτρο αποσκοπεί στο να στέλνονται οι ειδοποιήσεις ηλεκτρονικά από την εφορία και να μην μπορεί κάποιος να επικαλεστεί ότι δεν ειδοποιήθηκε.
Όσοι δεν δηλώσουν email θα αντιμετωπίζουν πρόστιμα που θα ξεκινούν από τα 100 ευρώ.
Τώρα, βέβαια πως θα μπορεί κάποιος να πει ότι η ηλεκτρονική αποστολή είναι πιο αξιόπιστη από το κανονικό ταχυδρομείο, δεν μπορώ να το καταλάβω. Εδώ πολλοί που έχουν σχέση με την τεχνολογία και έχουν mail, μπορεί να μην ενημερώνονται για τα νέα mails τους καθημερινά ή και ποτέ. Πόσο μάλλον άνθρωποι που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την τεχνολογία και το internet, είτε γιατί δεν θέλουν, είτε γιατί δεν έχουν την δυνατότητα.
Update: Το Υπουργείο Οικονομικών διαψεύδει αυτή την είδηση
Πηγή: News247
Το Tor είναι ένα σύστημα που δίνει στους χρήστες την δυνατότητα της ανωνυμίας στο internet. Οι δημιουργεί του τώρα δουλεύουν πάνω σε μια εφαρμογή για chat που θα προσφέρει αντίστοιχη ανωνυμία. Η εφαρμογή θα δρομολογεί κρυπτογραφημένα μηνύματα μέσα από το ανώνυμο δίκτυο της υπηρεσίας. Θα είναι ξεχωριστή εφαρμογή ή κομμάτι του Tor Browser.
Είναι ακόμη στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης, αλλά πιθανά θα είναι γρήγορα έτοιμη. Ενώ θα βασίζεται πάνω στην εφαρμογή ανοιχτού λογισμικού, Instantbird. Οι δημιουργοί ελπίζουν ότι μέχρι το τέλος του Μαρτίου να έχουν ολοκληρώσει τα πρώτα βήματα της ανάπτυξης.
Υπάρχουν ήδη πολλές εφαρμογές που υπόσχονται περισσότερη ασφάλεια, ακόμη και μία που δουλεύει πάνω στο Tor. Αλλά το όνομα Tor, σαν από τα μεγαλύτερα στον χώρο της δικτυακής ανωνυμίας, ίσως δώσει μια άλλη ώθηση.
Πηγή: The Verge