Σε έρευνα της Nielsen για το 4ο τρίμηνο του 2013 στις ΗΠΑ, οι χρήστες mobile συσκευών περνούν τον περισσότερο χρόνο τους χρησιμοποιώντας εφαρμογές. Συγκεκριμένα στο 89% του χρόνου τους χρησιμοποιούν διάφορες εφαρμογές και μόλις στο υπόλοιπο 11% το συμβατικό web (σε web browser δηλαδή).
Όπως φαίνεται βρισκόμαστε σε μια διαδικασία όπου το web όπως το έχουμε συνηθίσει (με sites κτλ) αλλάζει. Ειδικές εφαρμογές αναλαμβάνουν να εμφανίσουν το περιεχόμενο με το web να είναι η σπονδυλική στήλη πάνω στην οποία στηρίζονται οι εφαρμογές.
Αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται κλειστές περιοχές μη προσβάσιμες στο υπόλοιπο internet. π.χ. από τις μηχανές αναζήτησης. Βέβαια αυτή η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει με τις διάφορες web υπηρεσίες (π.χ. Facebook, Twitter κτλ), όπου έχουν πρόσβαση μόνο οι χρήστες των υπηρεσιών. Ή μετά από ειδικές συμφωνίες που γίνονται για να επικοινωνούν διάφορες υπηρεσίες μεταξύ τους ή για να εμφανίζονται σε συγκεκριμένες μηχανές αναζήτησης.
Την ίδια στιγμή όμως υπάρχει και μια άλλη κίνηση με την οποία ίσως τα πράγματα να είναι κάπως διαφορετικά.
Ενώ οι εγγενείς mobile εφαρμογές είναι ακόμη κυρίως γραμμένες σε Android ή iOS πλατφόρμες, στην τρίτη θέση είναι οι εφαρμογές που γράφονται σε HTML5 (υβριδικές ή με κώδικα που μεταφράζεται σε εγγενή). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της VisionMobile, το πρώτο τετράμηνο του 2014 71% των προγραμματιστών γράφει εφαρμογές για Android, 55% για iOS και 52% σε HTML5. Ακολουθούν Windows και Blackberry.
Αν και ακόμη η προτεραιότητα των προγραμματιστών είναι το iOS, μετά το Android και μετά η HTML5. H HTML5 κερδίζει όμως συνεχώς έδαφος, γιατί έτσι μπορούν να γράφονται εφαρμογές που θα τρέχουν παντού.
Από οικονομικής άποψης οι εφαρμογές για iOS είναι ακόμη οι πιο κερδοφόρες, αφού ο μέσος όρος ανά εφαρμογή είναι 500-1000 δολάρια. Ακολουθούν οι HTML5 με 201-350 δολάρια και μετά οι Android με 101-200 δολάρια.
Περιέργως όμως οι HTML5 εφαρμογές τα πάνε καλύτερα κι από το iOS, σε αυτές που βγάζουν πάνω από 50.000 δολάρια τον μήνα και σε αυτές που βγάζουν κάτω από 500 δολάρια.
Η HTML5 φαίνεται να έχει λαμπρό μέλλον, λοιπόν, με ελπίδες για ένα πιο ανοιχτό internet. Κι έρχονται και Mozilla και Ubuntu, που μπορούν να την ενισχύσουν ακόμη περισσότερο.
Με στοιχεία από το ReadWrite.com
Τα dataSTICKIES είναι μια ιδέα για μελλοντική υλοποίηση μέσων μεταφοράς δεδομένων, που θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα σημερινά USB Flash Drives. Τα οποία μερικές φορές μπορεί να είναι δύσχρηστα. π.χ. στα desktop pc που υποδοχή USB μπορεί να είναι σε δύσκολο μέρος.
Σχεδιαστές είναι η Aditi Singh και ο Parag Anand, από το Νέο Δελχί. Τα dataSTICKIES θα είναι κάτι σαν τα sticky notes. Θα είναι κατασκευασμένα από ένα στρώμα γραφένιου, το οποίο θα βρίσκεται ανάμεσα σε άλλα 2 στρώματα από προστατευτικό υλικό.
Θα υπάρχει μια ειδική επιφάνεια, συνήθως στην μπροστινή επιφάνεια των συσκευών. π.χ. οθόνη, τηλεόραση, μουσικό σύστημα κτλ. Η επιφάνεια αυτή θα ονομάζεται Optical Data Transfer Surface (ODTS). Πάνω σε αυτήν θα κολλάνε τα dataSTICKIES, σε οποιοδήποτε σημείο, και θα γίνεται η μεταφορά των δεδομένων.
Τα dataSTICKIES θα έχουν χωρητικότητα μέχρι 32gb και θα έρχονται σε διάφορα χρώματα και σχέδια, για να κάνουν τον διαχωρισμό των διαφόρων ειδών αρχείων πιο εύκολο.
Η ιδέα ακούγεται πολύ ωραία, αλλά δεν πρόκειται να την δούμε καθόλου σύντομα.
Μάλλον είναι το πιο εθιστικό παιχνίδι που έχω παίξει στο κινητό. Δεν μπορείς να σταματήσεις.
Το QuizUp κυκλοφορεί για Android και iOS. Είναι ένα παιχνίδι ερωτήσεων (trivia), αλλά παίζεις σε πραγματικό χρόνο εναντίον φίλων σου ή άλλων τυχαίων από όλο τον πλανήτη.
Επιλέγεις πρώτα την κατηγορία που θέλεις να παίξεις. Υπάρχουν πάνω από 400, για όλα τα γούστα. Μετά επιλέγεις αν θα παίξεις με κάποιον φίλο σου που είναι online ή μπορείς το αφήσεις να βρει αυτό έναν τυχαίο. Ανάμεσα σε εκατομμύρια που παίζουν.
Το παιχνίδι παίζεται σε 7 γύρους ερωτήσεων. Σε κάθε ερώτηση σου δίνει την επιλογή τεσσάρων απαντήσεων να επιλέξεις την σωστή. Η ερώτηση μπορεί να συνοδεύεται και από μια φωτογραφία. π.χ. ποιος τραγουδιστής είναι αυτός.
Η σωστή απάντηση μπορεί να δώσει μέχρι 20 βαθμούς. Όσο πιο πολύ αργείς να απαντήσεις, οι βαθμοί μειώνονται. Οπότε πρέπει να είσαι πολύ γρήγορος. Στον τελευταίο γύρο οι βαθμοί που παίρνεις διπλασιάζονται. Δηλαδή μπορείς να πάρεις μέχρι και 40. Πολλά παιχνίδια μπορούν να κριθούν στον τελευταίο γύρο και να γίνουν επικές ανατροπές.
Το μυστικό είναι αν ο αντίπαλος έχει απαντήσει σε μια ερώτηση λάθος κι έχεις πάρει μια καλή διαφορά, στις επόμενες ερωτήσεις να μην βιάζεσαι. Καλύτερα να χάσεις 1-2 βαθμούς καθυστερώντας, παρά να απαντήσεις λάθος. Έτσι κι αλλιώς δεν θα σε φτάσει. Φυσικά μπορείς να την πατήσεις στον τελευταίο γύρο με τους διπλούς βαθμούς.
Για κάθε κατηγορία που παίζεις ανεβάζεις level (αναλόγως με τα xp που κερδίζεις σε κάθε παιχνίδι) κι αυτό είναι κάτι σαν συνολική σου βαθμολογία η οποία σε τοποθετεί στην γενική κατάταξη.
Το QuizUp είναι δωρεάν. Δεν έχει διαφημίσεις. Τα λεφτά τα βγάζουν από in app αγορές. π.χ. μπορείς να πληρώσεις για να παίρνεις περισσότερα xp σε κάθε παιχνίδι που παίζεις κι έτσι να ανεβάζεις level πολύ πιο γρήγορα.
Χθες κόλλησα κι έπαιζα μέχρι τις 7 το πρωί. Έπαιζα στην κατηγορία “Αρχαία Ελλάδα” και πέτυχα έναν Αμερικάνο με τον οποίο όλα μας τα παιχνίδια ήταν ντέρμπι. Στον πόντο. Συνέχεια μου ζητούσε rematch. Μάλλον ο τύπος είχε ένα παραπάνω κίνητρο να παίζει μαζί μου, αφού έπαιζε στην κατηγορία “Αρχαία Ελλάδα” με αντίπαλο Έλληνα. Για την ιστορία, τον κέρδισα στα περισσότερα παιχνίδια.