Το Υπουργείο Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας ανακοίνωσε χθες την χρηματοδότηση έρευνας, ύψους 8.1 εκατομμυρίων λιρών, για ημιαυτόματα κονβόι φορτηγών στους Βρετανικούς δρόμους. Την έρευνα θα διεξάγει το Εργαστήριο Ερευνών για τις Μεταφορές (TRL).
Με την συγκεκριμένη τεχνολογία φορτηγά κινούνται σε κονβόι, αλλά τον έλεγχο τον έχει το μπροστινό το οποίο και οδηγά κανονικά κάποιος οδηγός. Τα υπόλοιπα ακολουθούν αυτόματα το πρώτο. Ελέγχονται από computers και ασύρματη τεχνολογία, αλλά υπάρχει πάντα οδηγός έτοιμος να επέμβει σε περίπτωση ανάγκης.
Και τι κερδίζει κανείς με αυτήν τεχνολογία, θα πει κάποιος. Με αυτόν τον τρόπο τα φορτηγά μπορούν να κινούνται σε πολύ κοντινές αποστάσεις, το ένα πίσω από το άλλο, με αποτέλεσμα να κερδίζουν από την μείωση της αντίστασης του αέρα. Ακριβώς για τον ίδιο λόγο που κινούνται σε groups οι ποδηλάτες σε αγώνες δρόμου.
Στόχος είναι έτσι να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και η ρύπανση, αλλά και να βελτιωθεί η κίνηση στους δρόμους.
Η έρευνα θα διεξαχθεί σε 3 φάσεις αρχίζοντας από τους βασικούς μεγάλους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας. Κάθε φάση θα ξεκινά αφού έχει εξασφαλισθεί ότι στην προηγούμενη φάση όλα ήταν πλήρως ασφαλή. Οι πρώτες δοκιμές αναμένονται στα τέλη του 2018.
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν επιφυλάξεις στο αν η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να δοκιμαστεί στους πολυσύχναστους Βρετανικούς δρόμους με τις πυκνές εξόδους και εισόδους. Η τεχνολογία μοιάζει κατάλληλη για τους έρημους τεράστιους δρόμους των ΗΠΑ στην Νεβάδα και την Αριζόνα, αλλά όχι για την Μεγάλη Βρετανία.
[πηγή: Κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας]
Κάποτε ο Firefox είχε καταφέρει να ρίξει τον Internet Explorer από τον θρόνο του και είχε γίνει ο αγαπημένος εναλλακτικός browser. Και μετά ήρθε η Google με τον Chrome και ξεκίνησε μια νέα αυτοκρατορία. Ο Firefox έμεινε αρκετά πίσω.
Αλλά όπως φαίνεται δεν το βάζει κάτω και προσπαθεί να επανέλθει και να καινοτομήσει. Η Mozilla έχει ξεκινήσει το Project Quantum που σκοπό έχει να ξαναγράψει τον κώδικα του Firefox ώστε να γίνει πολύ πιο γρήγορος. Παρομοιάζουν το εγχείρημα σαν την αντικατάσταση ενός jet κινητήρα, κατά την διάρκεια της πτήσης.
Για να το κάνουν αυτό, αντικαταστούν κομμάτι-κομμάτι την κάθε φορά. Το πρώτο κομμάτι που άλλαξε είναι η νέα μηχανή CSS και ονομάζεται Quantum CSS (γνωστό και σαν Stylo). Με την μηχανή αυτή δεν υπερηφανεύονται ότι ανακάλυψαν ξανά τον τροχό, αλλά λένε ότι έχουν πάρει στοιχεία από 4 browsers για να φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα.
Την παράλληλη επεξεργασία από τον Servo, το Rule Tree από τον Firefox, την Style Sharing Cache από τον Chrome και τον Safari.
Με την παράλληλη επεξεργασία εκμεταλλεύεται τους πυρήνες του επεξεργαστή για να μοιράσει την δουλειά κι έτσι μπορεί να πετύχει αύξηση της ταχύτητας από 2-4 φορές, μέχρι και 18. Η Quantum CSS σπάει την επεξεργασία του styling των διαφορετικών DOM nodes, σε διαφορετικούς πυρήνες του επεξεργαστή. Το πράγμα είναι όμως αρκετά δύσκολο, αφού το DOM tree είναι συνήθως πολύ άνισο κι έτσι μπορεί να καταλήξει ένας πυρήνας να υπερεργάζεται και άλλος να… τεμπελιάζει.
Αυτό που κάνει η Quantum CSS είναι να σπάει την επεξεργασία των childrens των DOM nodes σε work units. Αυτά τα work units μπαίνουν στην ουρά εργασίας για κάθε πυρήνα του επεξεργαστή. Αν ένας πυρήνας τελειώσει με δικά του work units, τότε κλέβει από άλλον πυρήνα για να συνεχίσει να εργάζεται. Έτσι όλη η δουλειά μοιράζεται ισόρροπα σε όλους τους πυρήνες.
Με το Rule Tree η Quantum CSS έχει σε ένα tree τα style rules των DOM nodes, αλλά πετυχαίνει το να μην επαναλαμβάνονται συνέχεια τα ίδια και τα ίδια rules. Προσπαθεί να κρατάει τον αριθμό των κλαδιών στο ελάχιστο και γι’ αυτό χρησιμοποιεί το ίδιο κλαδί όταν αυτό επαναλαμβάνεται.
Με την Style Sharing Cache, προσπαθεί να κρατάει σε cache το αποτέλεσμα της επεξεργασίας του styling για κάθε DOM node. Έτσι πολλά nodes που μπορεί να επαναλαμβάνονται δεν χρειάζεται να επεξεργαστούν ξανά.
Μπορείτε να δοκιμάσετε την Quantum CSS στην Nightly έκδοση του Firefox και πηγαίνοντας στο about:config για να σιγουρευτείτε ότι το layout.css.servo.enabled έχει την τιμή true.
[πηγή hacks.mozilla.org]
Σ’ ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, το BBC συγκρίνει την αργή προσαρμογή της βιομηχανίας στις νέες επαναστατικές τεχνολογίες της πληροφορικής, με το πέρασμα στον ηλεκτρισμό από τις ατμομηχανές.
Η βιομηχανία άργησε καμιά 50αριά χρόνια για να αφήσει πίσω της τις ατμομηχανές και να περάσει στις μηχανές που δούλευαν με ηλεκτρισμό. Οι ήδη υπάρχουσες επενδύσεις που δύσκολα τις πετά κάποιος στα σκουπίδια να πιάσει κάτι άλλο, οι μηχανές που καθόριζαν και τον τρόπο οργάνωσης της παραγωγής και εργασίας, οι εργάτες που γνώριζαν ήδη να χειρίζονται τις παλιές μηχανές, το μικρό αρχικό κέρδος που προβλέπονταν από την αλλαγή, ήταν λόγοι που καθυστερούσαν το πέρασμα.
Τεράστιες εγκαταστάσεις ατμομηχανών δούλευαν συνεχώς για να δώσουν κίνηση ακόμη και σε ένα μικρό μηχάνημα, ακόμη κι αν δεν χρειάζονταν πουθενά αλλού. Η εγκατάσταση καθόριζε και την γραμμή παραγωγής, τον τρόπο εργασίας και τον ρυθμό. Σε αντίθεση με τον ηλεκτρισμό που έδινε πλέον δυνατότητες αποκέντρωσης και ανεξαρτησίας από το… θεριό.
Ο νέος τρόπος εργασίας, ακόμη και σαν έννοια, δεν έρχεται από την μια μέρα στην άλλη, επειδή εφευρέθηκε μια επαναστατική νέα τεχνολογία. Όπως και σήμερα, μπορεί η πληροφορική να είναι μαζί μας εδώ και δεκαετίες, αλλά μόλις τώρα αρχίζουμε και κατανοούμε προς τα που πάμε. Τεχνολογίες που σήμερα μας φαίνονται απίστευτα χρήσιμες και απαραίτητες, πριν 10 χρόνια μπορεί να μην τις είχαμε σκεφτεί ούτε σαν έννοια. Ή ήταν εντελώς ανώριμες και καταδικάζονταν σε αποτυχία.
Αν η βιομηχανία των ατμομηχανών π.χ. δυσκολεύονταν να σκεφτεί τις κάπως πιο αποκεντρωμένες μηχανές (και συνεπώς εργάτες) μέσα στο κτιριακό συγκρότημα, φαντάσου πόσο πιο δύσκολο είναι σήμερα που το internet σπάει κάθε γεωγραφικό όριο με την τηλε-εργασία.
[πηγή: BBC]