To internet δίνει την δυνατότητα σε ανεξάρτητους παραγωγούς να διαθέτουν τα έργα τους απευθείας στο κοινό που απευθύνονται. Ένας μουσικός δεν χρειάζεται να έχει συμβόλαιο με μια δισκογραφική για να διαθέσει την μουσική του. Το ίδιο και κάποιος που φτιάχνει ταινίες. Κάποιος που φτιάχνει μια τηλεοπτική ή ραδιοφωνική εκπομπή. Κάποιος που γράφει βιβλία. Κάποιος που ζωγραφίζει. Γενικά όποιος δημιουργεί οτιδήποτε μπορεί να διατεθεί ψηφιακά. Και όχι μόνο.
Τα τελευταία χρόνια δοκιμάζονται και διάφοροι τρόποι χρηματοδότησης. Πέρα από τον παλιό τρόπο των διαφημίσεων που δεν μπορεί να είναι πάντα αποδοτικός και θέτει και διάφορα ηθικά ζητήματα στην ανεξάρτητη δημιουργία.
Έχουμε για παράδειγμα τα διάφορα donations μέσω Paypal. Αυτό όμως αφορά κυρίως δωρεές για μια μόνο φορά. Αν και μπορούν να είναι και σε πιο μόνιμη βάση.
Έχουμε την χρηματοδότηση για να δημιουργηθεί ένα μελλοντικό έργο ή κάποιο προϊόν, μέσω KickStarter. Όποιος πληρώνει είναι στην ουσία σαν επενδυτής και περιμένει κάποια στιγμή να πάρει το προϊόν σαν αποτέλεσμα της επένδυσης του. Μπορεί όμως και να μην δημιουργηθεί ποτέ αυτό το προϊόν. Υπάρχει ρίσκο δηλαδή. Επίσης αφορά κυρίως έργα που χρειάζονται πολύ μεγάλη χρηματοδότηση.
Σε αυτή την κατηγορία είναι και το Indiegogo, που αφορά και πιο μικρά έργα.
Τελευταία έχει δημιουργηθεί το Patreon, το οποίο μου έκανε και ιδιαίτερη εντύπωση. Σε αυτό μπορεί κάποιος να υποστηρίξει οικονομικά σε μόνιμη βάση έναν δημιουργό. Ανά μήνα, ανά επεισόδιο, ανά video, ανά κείμενο κτλ. Όπως και οι παραπάνω τρόποι πληρωμής, είναι σε εθελοντική βάση και το έργο είναι συνήθως ελεύθερο και για όποιον δεν πληρώνει. Ο καθένας πληρώνει όσα μπορεί και όσα πιστεύει ότι αξίζει αυτό που υποστηρίζει. Φυσικά μπορεί να σταματήσει οποιαδήποτε στιγμή την υποστήριξη του.
Ο δημιουργός από την μεριά του έχει ένα σχετικά σταθερό εισόδημα (όσο αυτό που δημιουργεί αρέσει στους υποστηρικτές του) για να μπορεί να ζει και να συνεχίσει να δημιουργεί.
Προσωπικά υποστηρίζω 2 εκπομπές, οι οποίες μεταδίδονταν πριν λίγο καιρό από το Twit.tv, αλλά τώρα έχουν γίνει ανεξάρτητες.
Η μία είναι το Daily Tech News Show, ειδησεογραφική τεχνολογική εκπομπή του Tom Merritt.
Η άλλη είναι οι CordKillers, εκπομπή για όσους σταματούν να βλέπουν συμβατική TV και προτιμούν άλλες πηγές στο internet, που την παρουσιάζουν ο Tom Merritt και ο Brian Brushwood.
To Daily Tech News Show έχει αυτή τη στιγμή 3191 υποστηρικτές που δίνουν συνολικά 9.214 δολάρια τον μήνα.
Οι CordKillers έχουν 1567 υποστηρικτές που δίνουν συνολικά 2.394 δολάρια ανά επεισόδιο (είναι εβδομαδιαία εκπομπή).
Βλέπουμε ότι οι συγκεκριμένοι βγάζουν ένα πάρα πολύ ικανοποιητικό εισόδημα. Βέβαια αυτοί και άλλοι για τους οποίους πιθανά δουλεύει το μοντέλο, ήταν ήδη γνωστοί από πριν. Είχαν φτιάξει ήδη ένα κοινό οπαδών.
Το ζήτημα είναι αν τέτοια μοντέλα μπορούν να λειτουργήσουν για εντελώς αγνώστους και πόσο γρήγορα μπορεί κάποιος να φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο. Και φυσικά ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος στο internet.
Ενώ για την Ελλάδα κάτι τέτοιο είναι πιο δύσκολα λόγω του μικρού πληθυσμού. Έχουμε δει μερικές περιπτώσεις ήδη στην χώρα μας να επιλέγουν την εθελοντική χρηματοδότηση απευθείας από τον κόσμο. Για παράδειγμα ο Άρης Χατζηστεφάνου που δημιούργησε κάποια ντοκιμαντέρ. Αλλά δεν έχουμε δει μέχρι τώρα κάτι τέτοιο να λειτουργεί ικανοποιητικά σε μόνιμη βάση. Χωρίς να απαιτούνται δηλαδή ταυτόχρονα και άλλα μοντέλα χρηματοδότησης.
Οι υπηρεσίες music streaming (Spotify, Rdio, Pandora, Beats κτλ) φαίνεται ότι δημιουργούν προβλήματα στις ψηφιακές πωλήσεις. Το iTunes κατέχει αυτή την στιγμή το 80% των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Για μια δεκαετία οι ψηφιακές πωλήσεις είχαν συνεχή ραγδαία άνοδο. Φέτος όμως παρατηρείται για πρώτη φορά μείωση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των LA Times, η Apple προσπαθεί να πιέσει τις δισκογραφικές εταιρείες και τους καλλιτέχνες, για αποκλειστικές κυκλοφορίες όπως έγινε με το τελευταίο album της Beyonce (το οποίο είχε τις πιο γρήγορες πωλήσεις στην ιστορία του iTunes). H Apple θέλει να δημιουργήσει ένα παράθυρο κυκλοφορίας ανάλογο με αυτό που υπάρχει για τις ταινίες. Να υπάρχει δηλαδή μια χρονική απόσταση από την στιγμή που κυκλοφορεί ένα album για download, μέχρι την στιγμή που θα κυκλοφορήσει στις music streaming υπηρεσίες.
Η μονοπωλιακή θέση της Apple στην αγορά της δίνει μεγαλύτερη δύναμη για να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο Jim Guerinot της Rebel Waltz Management – μανατζάρει καλλιτέχνες όπως οι No Doubt, Offspring κ.α. – αναφέρει ότι ποτέ δεν άκουσε κάποιον μέσα στην Apple να λέει ότι το streaming τους καταστρέφει. Θέλουν έξτρα αποκλειστικό υλικό – ακριβώς όπως οι εμπορικές αλυσίδες Best Buy, Wal-Mart και Target – για να τους επιτρέπει να διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό. Για να το πετύχουν αυτό γίνονται πολύ επιθετικοί.
Η Apple για να πετύχει τις αποκλειστικές συμφωνίες προβάλει την τεράστια επιτυχία που είχε το album της Beyonce. Όμως ταυτόχρονα παρατηρήθηκε και το φαινόμενο κάποιοι μεταπωλητές, όπως η Target και η Amazon, να αρνούνται να πουλήσουν το CD όταν αυτό κυκλοφόρησε κανονικά.
Πηγή: LA Times
H Intel κατασκευάζει καλώδια δικτύου για μεταφορά δεδομένων μέχρι 800Gbps. Θα είναι διαθέσιμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2014 και προορίζονται για data centers και supercomputers.
Το νέο καλώδιο βασίζονται στην Silicon Photonics τεχνολογία της Intel, η οποία επιτυγχάνει ταχύτητα 25Gbps σε κάθε οπτική ίνα. Θα ονομάζεται MXC (δεν σημαίνει κάτι) και θα έχει 64 οπτικές ίνες (32 για μετάδοση και 32 για λήψη). Έτσι θα πετυχαίνεται η συνολική ταχύτητα των 800Gbps ή αθροιστικά τα 1.6Tbps.
Τα MXC θα αντικαταστήσουν τα σημερινά καλώδια που χρησιμοποιούνται στα data centers κι έχουν ταχύτητες 10Gbps. Ενώ οι οπτικές ίνες επιτρέπουν την μέγιστη ταχύτητα σε μεγαλύτερες αποστάσεις από όσο επιτρέπουν τα καλώδια χαλκού. Μπορούν δηλαδή να φτάσουν τα 300 μέτρα χωρίς απώλειες. Στο μέλλον η ταχύτητα των 25Gbps ανά ίνα μπορεί να αυξηθεί στα 50Gbps διπλασιάζοντας την συνολική ταχύτητα.
Τα καλώδια θα είναι πανάκριβα (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη συγκεκριμένη τιμή) αλλά ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ 8, 16, 32 ή 64 ινών, αναλόγως με τις ανάγκες του.
Πηγή: Ars Technica